恆生指數
國企指數
恒 指波幅指數近20日

VIX指數 近5日

上証綜指
深圳成指
滬深300

文章漏咗/建議:按此通知

2014年3月26日 星期三

情陷夜中環 - 葉朗程 2014年3月26日

情陷夜中環 - 葉朗程 2014年3月26日

情陷夜中環:定海神針 - 葉朗程


情陷夜中環:葉朗程點醫腎虧?
蔡東豪寫財經和企管寫到出神入化,很多人都知。人步入中年,開始著重健康,所以蔡東豪近年也寫跑步和養生。觸覺敏銳,想法刁鑽,財經又好,養生又好,蔡東豪寫得一樣引人入勝。最近一篇,他簡簡單單,寫「坐」,已經嚇死好多人。

文章的重心,說明坐的禍害。圖文並茂,蔡東豪附上照片一張,應該是他的辦公室。窗明幾淨的空間,一部電腦放在bar枱一般高的地方,沒有高凳。蔡東豪要對著電腦工作,必須站著。「我信客觀環境多過自己的意志,決定改變工作環境,從今以後,我企。」他在文章這樣說,誓神劈願,以後要企多過坐。

我問過媽媽,蔡東豪寫嘢好啲,定「你個仔」寫嘢好啲。媽媽老實不客氣,言語間帶著「問嚟都多餘」的語氣:「阿仔,人哋寫嘢真係有內容。」兜口兜面講真嘢,hurt。我每星期都有1,800字,唔係內容?「一萬字都好,唔代表有內容。」媽媽學富五車,講究文字,要她比較蔡東豪和葉朗程,幫理不幫親的結論,理所當然。



■看過中醫後,筆者開始聽從蔡東豪文章的忠告,決定平日多企。因為企得多,自然會硬。

蔡東豪寫嘢阿媽信十足
蔡東豪又說:「坐的危險,不是新意思,60年前英國權威醫學期刊刊登一項研究,發現企著工作的巴士售票員,患心臟病機會,比坐著工作的巴士司機,低出一半。」我對這些醫學數據,一向半信半疑,但阿媽信到十足。兩天前,我回家吃飯,阿媽全程企喺度食,還親自走入廚房添湯添飯,不假手於兩位菲傭姐姐。

「媽,矯枉過正啦。」我衰多口說,結果累人累物。「你哋都唔好坐啦,企起身食啦。」母命難違,一家人齊齊站起來圍著一桌的餸,似起壇作法多過似食飯。企住嚟食,只是想像一下也覺滑稽,我們一家也邊吃邊笑起來。但飯後的感覺,著實不錯。吃很多,步履依然輕盈。蔡東豪buy「企」,似乎有道理,但坦白說,他寫這篇,對一些跟我年紀相若的「年輕人」來說,冇 feel。

整篇文章,一言以敝之,就是「坐得多會死快啲」。年輕人,最怕唔係死。就等於你跟一個十歲小孩說,唔讀書,第日大個會做乞兒,佢肯定唔會驚。年輕人唔怕死,小朋友唔怕做乞兒,唔係因為佢哋真係唔驚,而係「結果」太遙遠,唔識驚。後生女,唔怕死,只怕醜。你同個女人講坐一分鐘會老一年,肯定佢瞓覺都同你企喺度。女怕醜,仔怕乜?本來,我都唔知,因為以為自己天不怕地不怕。

上星期的感冒初癒,食得西藥多,個人好似燥燥哋,於是這天提早放工睇中醫。診所在中環的德己笠街,醫師姓張,看過挺多次,算是熟客。上去的時候,只有醫師和助手。張醫師在我心目中是大好人,每次登門求醫,最先映入眼簾的,是一大張剪報。「三十中醫師牛頭角義診,千份沖劑贈市民。」大好人的缺點,是有碗話碗,有碟話碟,不會同你轉彎抹角。

未伸手給醫師把脈,先伸舌頭,醫師說:「心火好盛。」即係點?「唔夠瞓。」大佬,我嘅客遍佈大中華,一日60小時也不夠用,睡眠是奢侈的。

之後,伸手把脈。唔對路,平時把脈,唔會把咁耐。把完右手,再把左手,張醫師終於緩緩吐出三個字:「你個腎。」就文法而言,「你個腎」三個字唔算係一句complete sentence,但畫公仔唔使畫出腸。從醫師的眼神,斷估佢都唔係想話「你個腎健康到冇人有」。

如果你有看過《西遊記》,你會知道,對於東海龍王而言,最重要就是那支「定海神針」。腎,從男人的角度看,就如東海龍王的定海神針,無針豈能成王?醫師說出「你個腎」的時候,那刻恍如絕世天劫,我差啲想問佢我仲有幾耐命。

都市人腎虛原來好正常
臨別前,從醫師手上接過藥,我忍著淚問:「係唔係好虧?」醫師大笑幾聲,和靄的說:「少少虛啫,唔使擔心,都市人都係咁。」最安慰一句,並不是「少少虛」,而是「都市人都係咁」。人的心理就是這樣的,自己衰到貼地都冇所謂,最緊要知道大把人陪你衰。「都市人都係咁」,即是I am not alone,great news。

回憶蔡東豪那篇「坐」文,再加埋醫師的診斷,第六感驅使我忽發其想:坐得多,對男人會不會有那方面的影響?網上搜尋兩者的關連,看到一段文字,是否真確,不得而知,但一講到呢家嘢,男人永遠要抱著「寧可信其有」的心態。

「久坐都不好,像出租車司機、辦公室一族的男士,最好每隔40分鐘就起來活動八至十分鐘。」同一段文字又稱,坐的凳太硬,時間一久,前列腺會沖血,增加前列腺炎的風險;坐的沙發太軟,會使整個臀部陷進去,睪丸的溫度上升,生殖功能會受影響。

食家蔡瀾說:「我對食,有一份執著。」對食執著,是一個層次,有能力的人,當然要食好嘢。但我哋男人,最驚唔係冇好嘢食,而係就算有好嘢食,都「冇能力」食。因此,我們要信蔡東豪,從今開始,企硬。企得多,自然會硬。

後生仔,最擔心唔係死,而係點樣死法。套一句李連傑在《投名狀》的豪情壯語:「我們男人,只能戰死,不能餓死。」

葉朗程
上一則: 好不主席:全城街馬(二) - 盧先亞
下一則: 立論:長實比和黃更值錢 - 林少陽
情陷夜中環 - 葉朗程 舊文